tirsdag 13. juli 2010

Gløymde juveler

13.juli 2010
Endelig er vi på plass i Fjøra for 4 herlige ferieveker.
Har arva et søtt smykkeskrin etter bestemor med diverse små skatter i.
Har lenge lurt på kor dei kan komme til sin rett i staden for å ligge glømde i et skrin.



I ei sigareske dukka det også opp en del nydelige postkort sendt til min oldefar Joakim som bygde Fjøra i 1911.


Løysinga vart å samle smykker og kort i ei kortramme.


At smykka er delvis defekte og klokkene har stoppa for lenge sida gir dei berre meir sjel.



Huska godt bestemor i brosja med den gule steinen.

Kjekke minner å samle på...

2 kroner frå dansketida


Meir i morga..
Ciao
Eva






2 kommentarer:

  1. Hei Eva:)
    Og tusen takk for hyggelig hilsen hos meg. Så koselig at du vil følge bloggen min.
    Det er jo så herlig med sånne skatter du har. Og en flott måte å vise dem frem på. Jeg kom til å tenke på at jeg har både smykker og klokke etter mamma som ligger bortgjemt i et smykkeskrin. Tror så sannelig at jeg må få de ut i friluft på en måte også. Så takk for at du minte meg på det:)
    Jeg vil gjerne innom deg igjen så jeg legger meg til som følger.
    Håper du får en fin torsdag.
    Klem Elin!

    SvarSlett
  2. Lekker måte å samle gamle skatter på. Tenk den sjelen som ligger i disse tingene! :)

    SvarSlett