fredag 3. september 2010

Harpeleik og "mors beste"....

Gamle instrument har alltid fasinert meg.
Kanskje fordi eg er oppvaksen i en heim med mykje sang og musikk.
Far var musiker og trakterte dei fleste.
På et kott stod denne og venta på å bli oppdaga.


Litt rusten og ustemt, men veldig vakker allikavel.

Synes også at mor si gamle gulna oppskriftsbok fortjener å bli brukt.


Søt liten sak for brukte teposer i sølv blir brukt som telysholder.


..og i ramma fikk et nydelig svart/kvitt julekort stila til mine oldeforeldre i 1911 plass.








Ei av dei siste oppskriftene i mor si oppskriftsbok er tydligvis komen frå meg.


Eva Marias nøttekake. Sikkert kjempegod:)




Kjempegodt å vere tilbake i Fjøra etter ei laaang arbeidsveke. I morga står vi opp med sola og skal male siste strøk på taket i utestua. Stillas etter vølinga av drevveggen skal også fjernast.


Meir i morga.


Klem frå Eva Maria.







8 kommentarer:

  1. Du omgir deg med skatter.
    Håper Birken gikk godt, for fy for et føre dere hadde!
    Nattaklem fra meg som også skal nyte godværet imorgen;)

    SvarSlett
  2. Så artig med oppskrifta, flotte skatter du omgir deg med:)
    Ha en riktig god helg:)
    Håper birken var grei mot deg, til tross for møkkavær:)

    SvarSlett
  3. du er jammen meg tøff! Jeg vet det var det samme dårlige været i fjor også, så satser på at dere får godvær neste år;)

    SvarSlett
  4. Herlig med slike vakre gamle ting, flott at de kommer til heder og verdighet igjen!

    Ønsker deg en nydelig helg!

    Lykke til med malingen!

    Hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  5. God Morgen...og den er god ikke sant?Regner nemlig med at været er like spektakulært hos dere i dag....og selv om det er høst i luften er det bare utrolig vakkert i dag!!!!Herlig...og spesielt i fjøra vil jeg tro ?
    ÅÅÅ...så misunnelig jeg ble på den harpen din - har alltid hatt lyst å lære å spille det,og nå prøver jeg jo innimellom å hinte litt til snuppeluppa mi...foreløbig uten nytte :/
    Uansett så var den utrolig vakker også...og for et smykke - i likhet med alt det andre fine du viser!
    Kos deg med alt det fine inne og ute i helgen:))))

    SvarSlett
  6. Å, ei sånn harpe hadde min farmor en gang i tiden. Nostalgi, nostalgi! Jeg elsker gamle saker, det rører ved noe i meg. Håper du har kommet deg etter Birken og at formen er fin! Klemmer**

    SvarSlett
  7. Wow for et instrument! Skulle gjerne sett deg spille på det:) Gode og gamle oppskrifter får jeg aldri nok av, greit å utnytte andre og slippe å gjøre feilene selv. Ja jeg pleier å følge oppskrifter til punkt og prikke. Hvis jeg ikke lager den selv da...hihi...

    Klem Kaja:)

    SvarSlett
  8. Hei :))

    Kjempelekker harpe :))) Kor stilig att den oppskrifta kom mest sannsynlig fra dej da ;)))Og i boka til din mamma...herlig ♥

    Takker for alltid gode ord fra dej Eva :)) Du e kjempeflink du oxså , og e flink med innlegga dine. Kjekt med blogg ja...♥

    Kos dej vidare og lev livet lykkelig ♥

    Klem Hege :))

    SvarSlett