søndag 8. august 2010

Oldefars skrivebord

Et lite brunt skrin fanga mi oppmerksomheit i går. Ser ikkje så veldig spennende ut ved første augekast.


Vart straks meir interessant når det vart opna.
Det viste seg å være et skrivebord, både laga og brukt av min oldefar Joakim.



Fleire plassa har han tegna og skreve og notert, uvitande om at eg skulle lage oppstyr om det 115 år seinare...



Mange rom og bur som har skult og oppbevart viktige skriv og dokument. Ikkje så ulikt vår laptop med filer og mapper. Vi begrenser tilgang ved hjelp av passord. Han begrensa tilgang gjennom skjulte rom og finurlige låssystem.



***


Dette var historia om den vesle brune nedstøva kassa som viste seg å vere skrinet med det rare i.




Ha ein trivelig kveld vidare.

Skal på jobb igjen i morga. Blir nok en del lakensnurring før eg sovna.


Eva Maria






8 kommentarer:

  1. Så heldig du er som har et sånn gammelt skrivebord :) Det kan jo ikke finnes maken til det nå sted :)Det er bare lekkert :)
    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  2. :) Dette var både vakkert og spennande! Eg har aldri sett eit slikt eit før?
    Ynskjer deg ein vakker dag,
    sola skin her i bygda i alle fall!

    Klem frå Elin :)

    SvarSlett
  3. Dette var jo virkelig en skatt!! Disse kan det ikke finnes mange av, og det er litt ekstra når man vet litt om han som brukte det...og attpåtil oldefar;)
    Nyt dagen og klem fra meg;)

    SvarSlett
  4. Så utrolig fint.
    Slike gamle ting har sin egen historie og er så forseggjorte at det er en fryd.

    Kanskje nettopp derfor vi elsker dem.

    Ønsker deg en fortsatt fin dag!

    Hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  5. Hei Eva, og tusen takk for koselig kommentar hos meg. Her har du det jammen bra trivelig, og alle de vakre, gamle tingene - så heldig dere er, da! Jeg linker til deg, så er det lettere for meg å komme tilbake. Vi hørs! Ha en fin mandagsettermidag/kveld. Klem**

    SvarSlett
  6. Hei :))

    Gud så lekkert!! Aldri hverken sett eller hørt om før , en utrulig flott skatt!!!! Likte bøkene oxså ej da hehe...

    Ha en fin uke videre :)))

    SvarSlett
  7. Det var virkelig en fin skattekiste! Elsker å gå på oppdagelsesferd og i hvert fall når det gjelder eldre slektninger. Selv har jeg ingen eldre enn mine foreldre igjen, men her om dagen fant jeg gamle kort som faren min har samlet... 1905 var det stemplet på flere :) Og innimellom låner jeg jo min samboer sine eldre familiemedlemmer :)

    Ha en fantastisk kveld videre, klem Kaja :)

    SvarSlett
  8. Så spennende! Det har nok både stor affeksjonsverdi og verdi i seg selv. :)

    SvarSlett